Pages

Wednesday, December 24, 2008

PRAKATA BLOGGERS

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam ke atas nabi Muhammad SAW serta kaum kerabat dan sahabat-sahabat beliau..

Alhamdulillah. Telah muncul sebuah blog yang bertajuk Mencari Jalan Allah. Inilah kerja saya (buat blog ni) semasa waktu free selepas SPM 2008 yang baru sahaja berlalu selain daripada main game, baca buku agama dan lain2 lagilah.

Saya memilih tajuk Mencari Jalan Allah ini kerana maksudnya begitu luas. Contohnya, seperti mencari keredhaanNya, fisabilillah dan lain2. Tajuk ini begitu sesuai untuk mengajak semua kalangan remaja supaya kembali ke jalan Allah khususnya untuk kalangan remaja yang tak reti-reti lagi balik ke jalan kebenaran iaitu jalan lurus dan ada juga yang masih keliru dan ragu-ragu dengan agama Allah ini (islam).

Kita semua tahu bahawa setiap orang mu’min pasti mencapai kejayaan di suatu hari nanti sebagaimana Allah SWT berfirman dalam ayat 1, surah al-Mu’minun, tetapi bilakah kejayaan itu akan dikecapi? Sesungguhnya kita wajib berusaha untuk mengubah diri kita menjadi remaja muslim yang berjaya seperti saidina Ali Karamallahhuwajhah dan Usamah bin Zaid yang usianya baru belasan tahun sudah menjadi panglima perang yang dilantik oleh rasulullah SAW. Jadi, kita wajib ubah diri kita kalau nak berjaya. Kalau nak berubah bacalah blog ini supaya iman kita lebih mantap. WE NEED TO CHANGE. ALLAHUAKBAR!
Selamat Membaca…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...